Communicatie protocol CLIENT Export


Dit protocol is bedoeld om de communicatie lijnen en wijze bij gebruik, wijzigingen en aanpassingen in CLIENT Export voor alle betrokkenen duidelijk te maken. Iedere partij vervult hierbij zijn eigen rol:

Operationele vragen:

  • Algemene info is te vinden op de website www.www.clientexport.nl
  • Wijzigingen voor de gebruikers van (gedeeltelijk) de webschermen worden door het KCB gecommuniceerd middels email NVWA obv emailadressen in Client Export
  • KCB is het eerste aanspreekpunt voor de gebruikers, individuele vragen stelt u bij de helpdesk middels email helpdesk@kcb.nl of bel tijdens kantoor uren 070‐330888000.
  • Afkondiging en opheffing noodprocedure vindt plaats door:

    • Individuele noodprocedure : Planning KCB direct gecommuniceerd met betreffende bedrijf
    • Algehele noodprocedure : Planning KCB via email NVWA obv emailadressen in Client Export
    • Alternatieve login : FAB NVWA obv emailadressen in Client Export
  • NVWA communiceert naar gebruikers ingeval van storingen en acute zaken (showstoppers) m.b.v. het systeem van CLIENT Export bijv. ingeval het systeem onbereikbaar is (DR loket, onderhoud etc. )

Wijzigingen algemeen:

  • NVWA communiceert vroegtijdig naar KCB en Floricode de voorgenomen wijzigingen en de
    verwachte impact op de webschermen en het berichtenboek.

Ingeval wijzigingen met effect op berichtenboek:

  • Floricode communiceert m.b.t. het berichtenboek en coderingen naar iedereen die hiervoor bij Floricode een licentieovereenkomst heeft getekend voor het berichtenboek (incl. ICT afdelingen van exporteurs)
  • KCB communiceert naar de gebruikers middels email NVWA obv emailadressen in Client Export , deze info is tevens terug te vinden op de website www.www.clientexport.nl

    1. De invoeringsdatum
    2. De gevolgen voor de werkwijze bijv. een nieuw invoerveld op het webscherm en een nieuw
      gegeven op het fytodocument
    3. Eventuele aanpassingen in het keurproces.
  • Timing:

    1. vast update moment op zaterdag,
    2. minimaal1) 21 dagen voor invoering : communicatie & specs naar KCB/Floricode
    3. minimaal 14 dagen voor invoering : communicatie & specs naar gebruikers, benodigde
      nieuwste versie van berichtenboek te downloaden van Floricode website
    4. minimaal 7 dagen voor invoering: testomgeving beschikbaar.

1) minimaal is uitgangspunt. Hangt mede af van de impact van de wijzigingen op B‐ Boek, in de software van gebruikers, met bv nieuwe gegevens op de invoerschermen, of alleen toevoeging van een nieuwe code .Vooraf overleg noodzakelijk.

Communicatieprotocol CLIENT Export (pdf, 161 KB)