Documenten per e-mail

25-08-2021 |

In de sector (Voorraadkeuring) Bomen en jonge planten zijn aanvragen soms groot en bevatten veel orderregels. Hierdoor duurt het samenstellen en oproepen van documenten lang, en soms lukt het zelfs helemaal niet. Bovendien is e-CertNL niet te gebruiken tijdens dit proces. Hiervoor is nu een oplossing ontwikkeld.

In april 2021 is op tabblad documenten een extra knop ‘Vraag afgifte documenten aan (per-email)’ gemaakt. Hiermee wordt de opdracht achter de schermen verwerkt, zonder dat dit het systeem belast, en als gebruiker van e-CertNL kunt u gewoon verder werken. De gewenste documenten voor waarmerken worden, zodra ze klaar zijn, per e-mail naar de gebruiker verstuurd. Hiervoor wordt het opgegeven e-mailadres gebruikt (‘E-mailadres(sen) voor meldingen’ in ‘Beheren bedrijfsgegevens’).  

Schermvoorbeeld van de extra knop om afgifte van documenten per e-mail te kunnen ontvangen.

Ook het oproepen van de handwijzer en inspectielijst bij het tabblad Documenten nam soms veel tijd in beslag. Vanaf 1 september is het mogelijk ook deze documenten per e-mail te ontvangen. Als een inspectie is aangevraagd, vindt u onderaan de tabel een extra knop Stuur per e-mail.

Schermvoorbeeld van toegevoegde knop om documenten per e-mail te ontvangen.

Als u hiervoor kiest verschijnt er een melding dat u een e-mail ontvangt zodra de documenten klaar zijn. Per document (handwijzer en inspectielijst) ontvangt u een e-mail op het aangegeven e-mailadres.

Tip: U kunt meerdere e-mailadressen opgeven voor het ontvangen van meldingen en documenten, zie ook de handleiding.