Account aanmaken

U logt eerst in op e-CertNL via de site en met eHerkenning, zie hiervoor Inloggen in deze handleiding. U komt dan op het sectorportaal van e-CertNL. Kies hier voor rVDM Account aanmaken als u nog geen account heeft.

Schermvoorbeeld van het sectorportaal.

De eerste keer inloggen (met controle op e-mailadres)

Als u voor de eerste keer inlogt bij e-CertNL vragen we contactgegevens van u. U vult bij Beveiligingssleutel ook een wachtwoord in. Bewaar dit wachtwoord goed. Deze heeft u nodig als er een storing is en u moet inloggen via de noodprocedure.

Stap 1: Contactgegevens en wachtwoord

Schermvoorbeeld van het invoeren van contactgegevens

Stap 2: Berichten ontvangen

Na het invullen van uw contactgegevens, geeft u aan of u meldingen wilt ontvangen. U geeft ook het e-mailadres(sen) op waarnaar wij de berichten mogen sturen. Voor het rVDM raden wij aan om berichten te ontvangen. Zo voorkomt u dat u belangrijke meldingen mist. U kunt dit later bij Beheren bedrijfsgegevens aanpassen. Daar kunt u ook de e-mailadressen aanpassen waarop u de berichten ontvangt.

Schermvoorbeeld voor het instellen van meldingen ontvangen.

Stap 3: controle van e-mail

U krijgt van ons een e-mail. Hiermee controleren we of uw e-mailadres klopt.

Schermvoorbeeld ter bevestiging dat een controle e-mail is verstuurd.

Als u een e-mail heeft ontvangen, klikt u op de link in de e-mail om de controle af te ronden. Heeft u geen e-mail ontvangen? Controleer dan of die tussen de ongewenste berichten staat. Is dat ook niet zo, dan kunt u opnieuw een e-mail laten versturen of uw e-mailadres aanpassen.